onsdag den 16. januar 2013

Sæt i gang

Verden uden for mine ruder ligner et idyllisk postkort. Pudderhvidt, frostklart og ja.... lad os nu være ærlige: pissekoldt! Og ja, sne pynter gevaldigt på haven, der ellers har lignet noget der har simret under låg meget, meget længe. Gråt, brunt og snasket. Men nu - Winter Wonderland for fulde gardiner.
Og det var så det pæne jeg kunne komme i tanke om. For jeg fryser! Meget. Som en lille hund. Og jeg tænker ikke så godt, når jeg fryser. Men jeg kan da huske, at jeg er ved at være pænt træt af at skovle tonsvis af hvidt fnuller væk fra indkørslen, våde skosnuder og sjap i gangen. Bare for at nævne lidt.
Selv Storen og Lillen er trætte af sneen og nægter pure at forlade huset, før bilen er startet og temperaturen i kabinen er over frysepunktet. Og de taler om rejser til Mallorca og sydens sol.
Og de har da ret. For hvorfor er det, at man er her, når nu der er Sol, Fest, Strand og Vand lige lidt længere nede?
Nårh ja. Det er jo fordi Januar kommer lige efter December, som altid har spenderbukserne på. Derfor er Januar lig med Mådehold, Spareiver og vinterkulde. 
Og nu altså også den måned jeg sparkede min blog i gang.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar